انواع پیچ و مهره

محاسبه گام پیچ

مطمئنا همه شما با پیچ و مهره آشنا هستید، پیچ و مهره از اصلی‌ترین اجزای یک پروژه صنعتی محسوب می‌شوند. شاید تا به حال کلمه گام پیچ به گوشتان خورده باشد، آیا می‌دانید گام پیچ چیست؟ در سیستم متریک واینچ به‌طور ساده مقدار جابجایی پیچ در هر دور را گام پیچ گویند. برای بیان یک پاسخ صریح ابتدا باید بدانید که پیچ و مهره در اندازه‌های متفاوت و در ابعاد و انواع متفاوت وجود دارد. حال چرا پیچ و مهره‌ها به اندازه فراوان در این ابعاد وجود دارند؟

استفاده از پیچ و مهره مناسب با اندازه دقیق، کیفیت نهایی کار را بالا می‌برد. اینجا سؤال دیگری مطرح است که با وجود این همه پیچ و مهره، از کجا بفهمیم پیچ و مهره مناسب کدام است؟ برای سهولت کار و انتخاب پیچ و مهره مناسب، اصطلاحات متفاوتی به کار می‌رود. یکی از اصطلاحات رایج گام پیچ است. مشتریان با استفاده از جدول گام پیچ به راحتی می‌توانند گزینه مناسب و استاندارد را خریداری نمایند.

فرمول محاسبه گام پیچ چیست؟

محاسبه گام رزوه هر رزوه بسیار آسان است. ابتدا کل طول رزوه ای را که می خواهید بررسی کنید اندازه بگیرید. سپس رزوه ها را در این طول بشمارید. این همان چیزی است که بدانید این بست باید چند بار بچرخد تا تمام رزوه های آن درگیر شود. تصویر زیر را بررسی کنید تا بهتر بفهمید چه چیزی را باید اندازه گیری و شمارش کنید:

فرمول محاسبه گام پیچ

پس از اندازه گیری این مقادیر، اکنون می توانیم از فرمول گام رزوه استفاده کنیم:

P = L / n

P – Thread pitch

L – Thread length; and

n – Total number of threads along the thread length

گام پیچ در صنعت پیچ و مهره به چه معناست؟

آیا تا به حال مشکل اندازه گیری پیچ‌ها را داشته اید؟ راه حل شما گام پیچ است! معیار و اساس اصلی در اندازه گیری پیچ‌ها، گام پیچ است. در هنگام خرید، اکثر افراد به این مشکل بر می‌خورند. منظور از گام پیچ، فواصل بین دنده‌هایی است که پشت سر هم روی محور پیچ‌ها قرار گرفته اند.

به طور دقیق‌تر باید بگوییم استاندارد‌های ایالات متحده، تعداد دنده‌های قرار گرفته در هر واحد اینچ را گام پیچ می‌گویند. فرمول محاسبه گام پیچ از فاصله‌‌ای که پیچ یا مهره با یک دور چرخش طی می‌کند به دست می‌آید. در نتیجه این فرمول شماره گذاری انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *