انواع پیچ و مهره, تازه های اطلاعات

پیچ خشکه چگونه تولید میشود

پیچ خشکه‌ها چگونه تولید می‌شوند؟

تولیدی پیچ رویال یک برند مطرح ایرانی در عرضه تولید انواع پیچ و مهره و واشرآلات است که در این سال ها به عنوان رقیبی برای محصولات چینی و تایوانی خودنمایی میکند. استفاده از قالب ابزارهای به روز و جدید و همچنین تعویض سریع آنها برای جلوگیری از خراب شدن رزوه و سرپیچگوشتی از اقدامات خاص و ممتاز این برند است .

در اینجا میخواهیم شما را با چگونگی تولید پیج خشکه  آشنا کنیم

 

اولین مرحله تولید پیچ خشکه، آماده‌سازی مفتولی است که با آن پیچ خشکه را می‌سازند. در ساخت این نوع پیچ از مفتول CK45 استفاده می‌شود. این مفتول قبل از پروسه ساخت به مدت نیم ساعت در محلول گرم قرار داده خواهد شد تا نرم شود. این مفتول‌ها بعد از محلول آب گرم وارد اسیدسولفوریک گرم می‌شوند تا ناخالصی‌های آن برداشته شوند. بعد از این مرحله آن را وارد محلول فسفات سرد می‌کنند تا سطح آن کمی فسفاته شود. این عمل باعث می‌شود که از زنگ‌زدگی جلوگیری و شکل‌دهی این مفتول راحت‌تر باشد.

مرحله بعد، مرحله برش و شکل‌دهی است که با دستگاه‌های مخصوص ساخت پیچ خشکه انجام می‌شود. این دستگاه‌ها ابتدا مفتول را صاف می‌کنند و بعد به‌اندازه مورد نیاز و مشخص برش می‌زنند. نکته‌ای که وجود دارد، این است که طول برش خورده پیچ‌ها، طولی بیشتر از طول پیچ خشکه موردنظر است، چرا که گل پیچ نیز بر روی همین مفتول برش خورده توسط دستگاه، پرس و در سه ضرب ساخته می‌شود.

ضربه اول باعث ایجاد یک نیم مخروط شده و در ضربه دوم، آن را به شکل گرد در می‌آورند و گرید، ساخت و استاندارد تولید بر روی آن حک می‌شود. ضربه پرس سوم باعث خواهد شد تا این شکل گرد مانند ایجاد شده، شش گوشه شود. قطعات حالا نیاز به رزوه یا دنده دارند. این بار قطعه ساخته شده را وارد فک‌هایی می‌کنند که الگو دار هستند. قطعه بین فک‌ها به‌صورت دنده دنده قرار می‌گیرد و این عملیات در دمای بالا انجام می‌شود تا شکل‌گیری راحت صورت گیرد.

بعد از ساخت پیچ خشکه، باید استحکام، سختی و اندازه آن چک شود. از دستگاه‌های میکرومتر دیجیتال و کولیس‌های صنعتی برای اندازه‌گیری قطر استفاده می‌کنند، سپس چک می‌شود که پیچ به‌راحتی به مهره وصل خواهد شد یا خیر!

پیچ خشکه به دو صورت نیم دنده و تمام دنده در صنعت تولید شده که هردوی این پیچ‌ها کاربرد متنوعی دارند. لازم به ذکر است که در پیچ‌های آهنی، نوع نیم دنده کاربردی ندارد، اما در پیچ خشکه برخلاف پیچ‌های آهنی، از نوع نیم دنده در صنعت بسیار استفاده می‌شود. پیچ خشکه از نظر دنده در نوع دنده معمولی، دنده درشت و دنده اینچی بسته به نیاز تولید شده که نوع معمولی آن پرمصرف‌ترین نوع است.

مشخصات فنی پیچ خشکه ها

هر میلی‌متر مربع از سطح مقطع پیچ خشکه، می‌تواند وزنی حدود 80 کیلوگرم را تحمل کند که این رقم از پیچ‌های آهنی بیشتر است. در ساختار این نوع پیچ‌ها کربن بیشتری استفاده می‌شود. پیچ خشکه ها در بازار به‌صورت پیچ خشکه های گالوانیزه سرد یا گرم وجود دارند و مهره‌هایی که برای اتصال پیچ خشکه‌ها استفاده می‌شوند، حتما باید مهره‌های خشکه باشند نه مهره‌های آهنی.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *